الگوریتم A*
الگوریتم A*

الگوریتم A* که به آن “اول بهترین” هم گفته میشود، یک الگوریتم جستجوی آگاهانه است که در پیمایش گراف و درخت در کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف این الگوریتم یافتن یک پاسخ (هدف) برای یک مساله است. از این الگوریتم معمولا در بازیهای کامپیوتری و حل مسائل استفاده می‌شود.

روش کار این الگوریتم به این صورت است که تابع ارزیابی با عنوان (f(n در نظر گرفته می‌شود و برای هر گره یک مقدار برای این تابع محاسبه میشود و در بین گره های موجود آنکه مقدار تابع ارزیابی آن بهینه تر باشد برای بسط انتخاب میشود.

a starهوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence در واقع به عملکرد انسان گونه یک ماشین گفته میشود.

در بازیهای کامپیوتری برای شبیه سازی رفتار انسانی برای کامپیوتر و حل مسائل، از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر A* یا الگوریتم ژنتیک و… بهره میبریم.

الگوریتم های بسیاری برای حل مسائل هوش مصنوعی وجود دارد، اما برای حل هر مساله، باید به دنبال سریعترین و آسان ترین و کم هزینه ترین راه حل باشیم.

در کامپیوتر، منابع محدود هستند یعنی میزان حافظه و سرعت پردازشگر به عنوان هزینه های حل مساله در نظر گرفته میشوند. بنابراین باید به دنبال راه حل هایی باشیم که سریعتر به جواب میرسند و حافظه کمتری نیز اشغال میکنند. در الگوریتم های A* دقیقاً به دنبال چنین راه حل هایی هستیم.

در پازل فوق، یک جدول ۳×۳ شامل ۸ تصویر و یک فضای خالی داریم که ابتدا کاربر با استفاده از دکمه های موجود، عکس را به هم می‌ریزد و کامپیوتر سعی در حل پازل و تصحیح عکس فوق میکند.

در این پروژه از تعدادی آرایه و لیست برای شبیه سازی و ذخیره یک درخت استفاده شده است.

ویدیو

ویدیویی این پروژه را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

دانلود

جهت دانلود نسخه اجرایی این پروژه اینجا کلیک کنید

سورس برنامه

جهت دریافت سورس برنامه با ما تماس بگیرید.

 

 

انجام پروژه های برنامه نویسی

تلفن ۰۹۳۶۱۰۸۹۸۹۲

ایمیل: mryazdi89[at]gmail.com

تلگرام: https://t.me/cproject

لینک های مرتبط:

پروژه بازی منچ پیشرفته

پروژه دیتابیس آفلاین اکسس

الگوریتم A* هوش مصنوعی (اول بهترین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =